Πως ενώνουμε κορδονέττα από Κevlar ή dyneema;

Εδώ θα βρείτε "μαζεμένα" όλα τα σπηλαιολογικά Quiz των μελών μας. Μην διστάσετε να δημοσιεύσετε κι εσείς το δικό σας.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
dim.kar
Active Member
Δημοσιεύσεις: 1056
Εγγραφή: Δευ Μαρ 28, 2005 4:49 pm
Τοποθεσία: Aθήνα

Πως ενώνουμε κορδονέττα από Κevlar ή dyneema;

Δημοσίευση από dim.kar »

Καλημέρα!

Όλοι μας χρησιμοποιούμε κορδονέττα. Για να σχηματίσουμε τη "θηλειά" μας χρησιμοποιούμε το διπλό ψαρόκομπο. Θεωρητικά ο δακτύλιος θα έπρεπε να έχει την διπλάσια αντοχή από το μονό κορδονέττο. Έτσι, θεωρητικά πάντα, ένα κορδονέττο από NYLON 7 χιλ. με αντοχές (μετρημένες) 13,6 ΚΝ θα μας έδινε ένα δακτύλιο με αντοχές 27,2 ΚΝ. Στην πράξη αυτό δεν συμβαίνει και οι αντοχές του δακτυλίου είναι 18,42 ΚΝ, κάτι λογικό αφού ο κόμπος αφαιρεί (χοντρικά) το 1/3 από τις αντοχές του κορδονέττου.

Εικόνα

Πάμε τώρα σε ένα κορδονέττο 5,5 χιλ. από Kevlar. Oι μετρημένες αντοχές του είναι (έστω) 19,4 (κάπου εκεί είναι). Ο δακτύλιος θα έπρεπε να έχει αντοχές 38,8 ΚΝ. Οι αντοχές του δακτυλίου, ακόμη και με την μείωση του 1/3 θα έπρεπε να είναι 26 ΚΝ. Οι αντοχές του δακτυλίου με διπλό ψαρόκομπο είναι όμως 17,5 ΚΝ, δηλαδή μικρότερη ακόμη και από τις αντοχές του κορδονέττου αυτού καθαυτού!. Μικρότερες ακόμη και από το nylon!!!

Τέλος εάν έχουμε ένα κορδονέττο 5,5 χιλ. από dyneema. Μετρημένες αντοχές (έστω) 23,2 ΚΝ. Θεωρητικά ο δακτύλιος θα έπρεπε να είναι 46,4 ΚΝ. Λοιπόν με διπλό ψαρόκομπο είναι 20,5 ΚΝ!!! Κάτι δεν πάει καλά..

Για το λόγο αυτό συνίστανται άλλοι κόμποι για την κατασκευή δακτυλίωv από Κevlar ή dyneema.

Ποιοί είναι αυτοί;

Δημήτρης
Οι σφαλιάρες μερικές φορές αργούν, μα πάντοτε θα 'ρθουν!!!
Άβαταρ μέλους
dim.kar
Active Member
Δημοσιεύσεις: 1056
Εγγραφή: Δευ Μαρ 28, 2005 4:49 pm
Τοποθεσία: Aθήνα

Δημοσίευση από dim.kar »

Kανείς ρε παιδιά; Να το πάρει το ποτάμι;
Οι σφαλιάρες μερικές φορές αργούν, μα πάντοτε θα 'ρθουν!!!
Άβαταρ μέλους
Παναγιώτης
Active Member
Δημοσιεύσεις: 588
Εγγραφή: Τρί Οκτ 25, 2005 10:06 am

Δημοσίευση από Παναγιώτης »

Δημήτρη, δεν γνωρίζω την απάντηση αλλά με προβληματίζει το εξής σε αυτά που έγραψες:

Έχει όντως ένα κορδονέτο σε «θηλιά» διπλάσια (ή σχεδόν διπλάσια) αντοχή από το μονό; Η λογική μου λέει ότι στο σημείο που θα δεχθεί όλη την τάση (δηλαδή στα δυο άκρα τα οποία πιθανόν θα περνάνε από καραμπίνερ), το κορδονέτο είναι μονό οπότε και πιστεύω ότι αν πρόκειται να σπάσει, αυτό θα γίνει ακριβώς στο σημείο που περνάει από το καραμπίνερ. Άρα λογικά η αντοχή του δεν θα έπρεπε να είναι αυτή του μονού; Είναι χαζή η απορία μου;
Παναγιώτης Παπαϊωάννου / Σ.ΕΛ.Α.Σ.
Άβαταρ μέλους
Νίκος Χαρίτος
Active Member
Δημοσιεύσεις: 640
Εγγραφή: Δευ Ιούλ 18, 2005 3:50 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευση από Νίκος Χαρίτος »

Παναγιώτη
η απορία σου δεν είναι καθόλου χαζη. Η λογική θα έλεγε την άποψη που παρέθεσες.
Απο στατική άποψη όμως αυτό που συμβαίνει είναι οτι ο ιμάντας αντέχει την διπλάσια τάση.

Ο λόγος είναι οτι ναί μεν στο σημείο που δέχεται την τάση ο ιμάντας είναι μονός, αλλά αυτή μεταβιβάζεται στους δύο κλάδους τόσο άμεσα από άποψη απόστασης ώστε η απόσταση που μεσολαβεί από το σημείο φόρτισης μέχρι τα δύο θεωρητικά σημεία που η δύναμη έχει αναλυθεί στα δύο, θεωρείται μηδενική.
Στη μηχανική οι υπολογισμοί γίνονται με βάση αυτή τη λογική και οι ιμάντες θεωρούνται οτι έχουν αντοχή διπλάσια αυτής του κάθε κλώνου.

Μειώσεις αντοχής προκαλεί ο κόμπος εφ όσον υπάρχει.
Άβαταρ μέλους
dim.kar
Active Member
Δημοσιεύσεις: 1056
Εγγραφή: Δευ Μαρ 28, 2005 4:49 pm
Τοποθεσία: Aθήνα

Δημοσίευση από dim.kar »

Kαλημέρα!

Ας το πάρει το ποτάμι...

Δύο κουβέντες για το Παναγιώτη που έγραψε:
Η λογική μου λέει ότι στο σημείο που θα δεχθεί όλη την τάση (δηλαδή στα δυο άκρα τα οποία πιθανόν θα περνάνε από καραμπίνερ), το κορδονέτο είναι μονό οπότε και πιστεύω ότι αν πρόκειται να σπάσει, αυτό θα γίνει ακριβώς στο σημείο που περνάει από το καραμπίνερ. Άρα λογικά η αντοχή του δεν θα έπρεπε να είναι αυτή του μονού;
Ο έλεγχος των αντοχών του κορδονέτου γίνεται σε δύο τύμπανα, δηλαδή σε ένα σύστημα σαν κι αυτό Εικόνα

στο οποίο σύστημα δεν υπάρχει κόμπος, άρα τάνυση, άρα σημειακή αδυναμία του σκοινιού.

Με ένα ακριβώς όμοιο σύστημα ελέγχεται η αντοχή των κορδονέτων με κόμπο, δηλαδή με κάτι σαν κι αυτό:

Εικόνα

Λοιπόν για το dyneema οι Οδηγοί Βουνού συνιστούν τετραπλό ψαρόκομπο (αντί για διπλό που χρησιμοποιούμε στο nylon).

Για το Kevlar συνιστούν τον "κεβλαρόκομπο", δηλαδή αυτό:

Εικόνα
Εικόνα

Και ο κόμπος τελειωμένος από μπροστά και πίσω:

Εικόνα
Εικόνα

Σημειωτέων πως κανείς δεν έχει καταλήξει σε οριστικά συμπεράσματα, καθότι τα "υλικά" εξελίσσονται συνεχώς και η UIAA θα αναθεωρήσει το standard 102 συμπεριλαμβάνοντας το dyneema και το kevlar.

Γενικά προκύπτουν σειρά προβλημάτων. Φανταστείτε σε μια σπηλιά, μέσα στη λάσπη, να πρέπει να εκτιμήσεις εάν το κορδονέτο είναι από nylon, dyneema ή kevlar ώστε να κάνεις το σωστό κόμπο σύνδεσης. Κι αυτό όταν δεν έχει καν τυποποιηθεί το χρώμα ανά είδος του κορδονέτου...

Δημήτρης
Οι σφαλιάρες μερικές φορές αργούν, μα πάντοτε θα 'ρθουν!!!
Άβαταρ μέλους
caspex
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 994
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 24, 2005 8:11 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από caspex »

Κατ' αρχήν μπράβο για το quiz! Στα είπα και στο τηλέφωνο ότι δεν ήξερα την απάντηση (γιατί όπως γράφεις είναι κάτι πολύ καινούργιο)...

Σχετικά με το τελευταίο ερώτημα που θέτεις (πως θα ξεχωρίζουμε τα σκοινιά, κτλ) το οποίο αφορά την εφαρμογή των κόμπων αυτών στην πράξη, νομίζω ότι θα πρέπει να απαντήσουμε τα εξής πρώτα:

1. Ποια είναι η αντοχή αυτών των "νέων" κόμπων στα nylon σκοινιά?
Το ερώτημα είναι σημαντικό γιατί εάν π.χ. ο Kevlarόκομπος είναι το ίδιο αποτελεσματικός στα nylon σκοινιά τότε απλά θα πρέπει να συνηθίσουμε να τον εφαρμόζουμε σε όλα μας τα κορδολέτα.

2. Αλήθεια, θεωρούμε την αντοχή των 20,5 ΚΝ του ψαρόκομπου στο Dyneema και τα 17,5 ΚΝ του ιδίου στο Kevlar ανεπαρκής ??? (για την καθημερινή πρακτική, όχι για την σπηλαιοδιάσωση)
Αυτό το ερώτημα είναι θα έλεγα πιο σημαντικό ακόμη... Γιατι, καταλαβαίνω την διαρκής αναζήτηση των ορειβατών οι οποίοι κάνουν όλο και πιο απαιτητικές αναβάσεις και στις πτώσεις τους αντιμετωπίζουν πολύ πιο δυναμικά φορτία (έως και FF=2)... Εκεί, αυτές οι διαφορές μετράνε πολύ... Στην ταπεινή μας την σπηλαιολογία όμως, είναι αλήθεια τόσο σημαντικές?

Γνωρίζουμε όλοι ότι τα σημερινά σκοινιά 8 χιλιοστών έχουν αντοχή 1800 κιλά. Εάν τους κάνεις και έναν κόμπο τότε κατεβαίνουμε ακόμη χαμηλότερα... Έχει άραγε νόημα να έχουμε ένα κορδολέτο που να αντέχει 34 kn??? Ειδικά εάν σκεφτεί κανείς ότι τα βύσματα 8mm που χρησιμοποιούμε έχουν κατα πολύ μικρότερη αντοχή... (γι' αυτό και στην αναρρίχηση χρησιμοποιούν βύσματα 10mm ή αγκύρια με εποξική ρητίνη). Αξίζει άραγε τον κόπο να παροτρύνουμε τους νέους σπηλαιολόγους να μάθουν έναν ακόμη κόμπο ή θα έπρεπε να κρατήσουμε αυτού του είδους εξειδικευμένους κόμπους για την σπηλαιοδιάσωση?

Αυτοί είναι οι προβληματισμοί μου για το θέμα. Ανεξάρτητα πάντως από αυτούς, θα πρέπει να συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την UIAA και τα πορίσματα από κάθε έρευνα της γιατί ποτέ δεν ξέρουμε που θα φανεί χρήσιμη μια νέα δεξιότητα ή μια νέα γνώση.
Κώστας Αδαμόπουλος
______________
Ανοικτό Σπηλαιολογικό Εγχειρίδιο
alexander loukidis
Active Member
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: Πέμ Απρ 14, 2005 5:10 pm
Τοποθεσία: Αθηνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από alexander loukidis »

Καλημερα σας κυριοι...Δηλαδη απο οτι καταλαβαινω η κατασταση ειναι καπως μονοδρομος αν θελουμε να ειμαστε σωστοι και 100% ασφαλεις (ουτοπικα και τα δυο)...
Ερωτηση λοιπον, εγω εχω ερωτευτει τα μικρα θαυματουργα πλακετακια της expe, τα AS, που ολη την δουλεια την κανει το dyneema...Στο φυλλαδιο χρησης τους συνισταται ο διπλος ψαροκομπος για το dyneema...ενω η πλακετα εχει αντοχες
16ΚΝ και 11 ΚΝ...χρησιμοποιηται παντου...
Εικόνα

Τι να κανω λοιπον, να αλλαξω τους κομπους;
Φυσιολάτρες Ορειβάτες Σπηλαιολόγοι
Άβαταρ μέλους
caspex
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 994
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 24, 2005 8:11 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από caspex »

Τουναντίον...

Δεν πρόκειται για μονόδρομο. Απάντησε τα πιο πάνω ερωτήματα και θα δεις ότι απέχει από το να είναι κάτι τέτοιο.
Μονόδρομος μπορεί να είναι στην αναρρίχηση, όχι όμως και στην σπηλαιολογία.

Δημήτρη και Νίκο, τι λετε εσείς?

Υ.Γ.: By the way οι πλακέτες αυτές είναι υπέροχες...
Κώστας Αδαμόπουλος
______________
Ανοικτό Σπηλαιολογικό Εγχειρίδιο
Άβαταρ μέλους
Νίκος Χαρίτος
Active Member
Δημοσιεύσεις: 640
Εγγραφή: Δευ Ιούλ 18, 2005 3:50 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευση από Νίκος Χαρίτος »

Με τις αντοχές που έχει το kevlar και το dyneema πιστεύω οτι ο διπλός ημίδεσμος (με επαρκές πάντα περίσσευμα στις δύο άκρες) υπερεπαρκεί για τέτοιες χρήσεις.
Άλλωστε ο αδύναμος κρίκος είναι η βίδα και η πάκτωση στο βράχο (θεωρητικά πάντα).

Αν θέλεις - για ψυχολογικούς περισσότερο λόγους μπορείς βέβαια να κάνεις δύο τριπλούς ή ακόμα και τετραπλούς ημίδεσμους που γίνονται το ίδιο εύκολα με τους διπλούς και έχουν μεγαλύτερη αντοχή.
Άβαταρ μέλους
dim.kar
Active Member
Δημοσιεύσεις: 1056
Εγγραφή: Δευ Μαρ 28, 2005 4:49 pm
Τοποθεσία: Aθήνα

Δημοσίευση από dim.kar »

Kαλημέρα!!!
caspex έγραψε:1. Ποια είναι η αντοχή αυτών των "νέων" κόμπων στα nylon σκοινιά?
Το ερώτημα είναι σημαντικό γιατί εάν π.χ. ο Kevlarόκομπος είναι το ίδιο αποτελεσματικός στα nylon σκοινιά τότε απλά θα πρέπει να συνηθίσουμε να τον εφαρμόζουμε σε όλα μας τα κορδονέτα.
Για τον "κεβλαρόκομπο" δεν αναφέρει τίποτε η UIAA (ακόμη). Ειδικά όμως ο τριπλός και τετραπλός ημίδεσμος δεν προσθέτει τίποτε στις αντοχές του nylon.
2. Αλήθεια, θεωρούμε την αντοχή των 20,5 ΚΝ του ψαρόκομπου στο Dyneema και τα 17,5 ΚΝ του ιδίου στο Kevlar ανεπαρκής ??? (για την καθημερινή πρακτική, όχι για την σπηλαιοδιάσωση)
Υπεραρκετή. Αυτό που πιστεύω ότι θα γίνει είναι με τις ίδιες αντοχές να μειώνονται οι διάμετροι (άρα και το βάρος), και όχι με τις ίδιες διαμέτρους να αυξάνονται οι αντοχές.
Αυτό το ερώτημα είναι θα έλεγα πιο σημαντικό ακόμη... Γιατί, καταλαβαίνω την διαρκή αναζήτηση των ορειβατών οι οποίοι κάνουν όλο και πιο απαιτητικές αναβάσεις και στις πτώσεις τους αντιμετωπίζουν πολύ πιο δυναμικά φορτία (έως και FF=2)...
Με FF2 δεν έχει σημασία η αντοχή του σκοινιού αλλά η χαμηλή impact force. Η "εξέλιξη" στα δυναμικά σκοινιά κινείται σε πολλούς άξονες (αντοχή σε πτώση σε αιχμηρή κόψη, αδιαβροχοποίηση, ακόμη και μεταβαλλόμενη impact force - μεγάλη στην "αρχή" όπου ο FF θα είναι μεγάλος, μειούμενη στη συνέχεια -όπου το μεγάλο μήκος σκοινιού ανάμεσα στον ασφαλιστή και τον ασφαλιζόμενο μας δίνει χαμηλό FF), ολοένα και μικρότερες διαμέτρους - μικρό βάρος ίσον ταχύτητα και ταχύτητα ίσον υψηλότερες επιδόσεις και ασφάλεια. Σίγουρα όμως οι εταιρείες δεν επιδιώκουν να φτιάξουν ένα δυναμικό σκοινί που να κρατάει 3 ΚΝ!!!

Aυτό αποδεικνύεται και από τις προδιαγραφές των "δυναμικών" σκοινιών, οι οποίες σύμφωνα με την CE είναι
Summary of standard EN 892

Type 1 1/2 00
Impact force < 12kN < 8kN < 12kN
Number of UIAA falls ≥ 5 ≥ 5 ≥ 12
Dynamic elongation ≤ 40% ≤ 40%
Sheath slippage (UIAA ≤ 20 mm)
Extension at 80kg load ≤ 10% ≤ 12% ≤ 10%
(Άσχετο, αλλά μιας και το θυμήθηκα. Παναγιώτη δες την δυναμική επιμήκυνση του σκοινιού: 40%!!! Κάπου είδα πως δεν το πίστευες....)

Το δε τελευταίο δημιούργημα της ΒΕAL, το Joker υπερκαλύπτει ΟΛΕΣ τις προηγούμενες απαιτήσεις για μονό σκοινί και δεν είναι 11 mm., δεν είναι 10.5, δεν είναι 10, ούτε καν 9.5: είναι 9.1 mm. Mε βάρος: 53 gr ανά μέτρο (http://www.bealplanet.com/notices/joker/index.html )
Εκεί, αυτές οι διαφορές μετράνε πολύ... Στην ταπεινή μας την σπηλαιολογία όμως, είναι αλήθεια τόσο σημαντικές?
Όχι.
Γνωρίζουμε όλοι ότι τα σημερινά σκοινιά 8 χιλιοστών έχουν αντοχή 1800 κιλά. Εάν τους κάνεις και έναν κόμπο τότε κατεβαίνουμε ακόμη χαμηλότερα...
Οπωσδήποτε.
Έχει άραγε νόημα να έχουμε ένα κορδονέτο που να αντέχει 34 kn???
Στη σπηλαιολογία, όχι. Ούτε στην αναρρίχηση.
Ειδικά εάν σκεφτεί κανείς ότι τα βύσματα 8mm που χρησιμοποιούμε έχουν κατα πολύ μικρότερη αντοχή... (γι' αυτό και στην αναρρίχηση χρησιμοποιούν βύσματα 10mm ή αγκύρια με εποξική ρητίνη).
Εξαρτάται από το χαρακτήρα της διαδρομής... Υπάρχουν διαδρομές που γίνονται ΜΟΝΟ με καρύδια, friends και ιμάντες σε διαμπερή και μυτίκια. Οι γαζωμένες διαδρομές - πέρα από ότι αμφισβητούνται - θεωρούνται "εκπαιδευτικές" και sport. Κανείς δεν θα τολμήσει όμως να "γαζώζει" την Direct Americaine...

Εικόνα

Aπό την άλλη να μην ξεχνάμε την πρόταση της FFS να χρησιμοποιείτε διπλή ασφάλεια ΑΚΟΜΗ και σε αλλαγές. Και δύο ισοσταθμισμένα 8αρια μας βγάζουν ένα 10αρι (και δεν ξεχνάμε πως το πρόβλημα πάντα είναι ο βράχος...)
Αξίζει άραγε τον κόπο να παροτρύνουμε τους νέους σπηλαιολόγους να μάθουν έναν ακόμη κόμπο ή θα έπρεπε να κρατήσουμε αυτού του είδους εξειδικευμένους κόμπους για την σπηλαιοδιάσωση?
Μέχρι να καταλήξει όλοι η "σκοινοκοινότητα" (ορειβάτες, αναρριχητές, σπηλαιολόγοι, canyoners κτλ) σε οριστικά συμπεράσματα επιφυλασσόμεθα και απλά τα θέτουμε προς ενημέρωση. Γι' αυτό δεν υπάρχει (ακόμη) οδηγία της UIAA αλλά πρόταση των οδηγών βουνού!!!
Αυτοί είναι οι προβληματισμοί μου για το θέμα. Ανεξάρτητα πάντως από αυτούς, θα πρέπει να συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την UIAA και τα πορίσματα από κάθε έρευνα της γιατί ποτέ δεν ξέρουμε που θα φανεί χρήσιμη μια νέα δεξιότητα ή μια νέα γνώση.
Σωστός...

Εν τέλει η δική άποψη είναι η εξής:

Νέα υλικά και νέες τεχνικές θα εμφανίζονται. Το nylon (το σήμερα) θα αντικατασταθεί από το dyneema (το αύριο). Ζούμε την μεταβατική, (ψιλο) χαώδη εποχή. Σαν και τότε που η ανεμόσκαλα πέθαινε και οι SRT έκαναν την δυναμική τους εμφάνιση. Τότε δηλαδή που στα σεμινάρια σου έδειχναν πως χρησιμοποιείς τη σκάλα, αλλά φορώντας ζώνη και ασφαλισμένος (ίσως ήμουν στα τελευταία σεμινάρια της ΕΣΕ που δίδασκαν την χρήση της σκάλας...).

Έπί του θέματος, αυτό σημαίνει πως αν η σημερινή στάνταρ διάμετρος σπηλαιολογικού σκοινιού (από nylon) είναι 9.5 mm. η στάνταρ διάμετρος σπηλαιολογικού σκοινιού (από dyneema) αύριο θα είναι 6 mm..

Με τις ίδιες αντοχές, αλλά κλάσμα σε βάρος!!!

Αυτό με τη σειρά του σημαίνει: νέους καταβατήρες, νέα φρένα, νέα υλικά, νέες τεχνικές, νέες δυνατότητες, νέους περιορισμούς...

Το αύριο θα είναι αρμάτωμα της Φτερόλακκας με ένα σάκκο σκοινί 6 mm. Kαι στο (ultra) light rigging αρμάτωμα με τεσσσαράκι κορδονάκι (θα κάνει και για πλέξιμο...)

(Στάνταρ υλικό προστασίας τότε θα είναι τα γάντια. Τα 4 mm θα κόβουν σαν ξυράφι...)

Εικόνα

Προσωπικά βλέπω σε καμμιά δεκαριά χρόνια να κάνουμε μια εκδήλωση στο βάραθρο της Μονής Αστερίου όπου δίπλα στα dyneema και τα άλλα απίστευτα να ρίχνουμε (καλά να 'μαστε τότε να συνεχίζουμε...) μια παλιά ανεμόσκαλα, με ξύλινα σκαλοπάτια και κανάβινα σκοινιά, σε ένα παράξενο "αγώνα" έτσι για να τιμήσουμε τους πρωτοπόρους... Γιατί κάποτε το βάραθρο της Μονής Αστερίου ήταν σπηλαιολογικός άθλος...

Δημήτρης
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος dim.kar την Δευ Νοέμ 13, 2006 11:49 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Οι σφαλιάρες μερικές φορές αργούν, μα πάντοτε θα 'ρθουν!!!
Άβαταρ μέλους
caspex
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 994
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 24, 2005 8:11 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από caspex »

dim.kar έγραψε:Αυτό με τη σειρά του σημαίνει: νέους καταβατήρες, νέα φρένα, νέα υλικά, νέες τεχνικές, νέες δυνατότητες, νέους περιορισμούς...
Αμην και πότε... Χρόνια το περιμένουμε κάτι τέτοιο... Ίσως το Joker να είναι η αρχή!!!
Κώστας Αδαμόπουλος
______________
Ανοικτό Σπηλαιολογικό Εγχειρίδιο
Άβαταρ μέλους
Παναγιώτης
Active Member
Δημοσιεύσεις: 588
Εγγραφή: Τρί Οκτ 25, 2005 10:06 am

Δημοσίευση από Παναγιώτης »

dim.kar έγραψε:..........(Άσχετο, αλλά μιας και το θυμήθηκα. Παναγιώτη δες την δυναμική επιμήκυνση του σκοινιού: 40%!!! Κάπου είδα πως δεν το πίστευες....)
......Δημήτρης
Παρανόηση. Εγώ αναφερόμουν στην ελαστικότητα του σχοινιού υπό την τάση των 80 κιλών και όχι στην δυναμική επιμήκυνση. Δεν θυμάμαι αν δεν ήταν σαφής η διατύπωση ή αν εγώ είχα παρανοήσει το αρχικό κείμενο (και βαριέμαι να το ψάξω).
Παναγιώτης Παπαϊωάννου / Σ.ΕΛ.Α.Σ.
Άβαταρ μέλους
dim.kar
Active Member
Δημοσιεύσεις: 1056
Εγγραφή: Δευ Μαρ 28, 2005 4:49 pm
Τοποθεσία: Aθήνα

Δημοσίευση από dim.kar »

Kαλησπέρα!!!

Παναγιώτη, προφανώς πρόκειται για θέμα άνευ σημασίας... Ή δεν το είπες εσύ καλά, ή δεν κατάλαβα εγώ καλά... Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: το διευκρινήσαμε και τελείωσε...

Δημήτρης
Οι σφαλιάρες μερικές φορές αργούν, μα πάντοτε θα 'ρθουν!!!
Άβαταρ μέλους
Παναγιώτης
Active Member
Δημοσιεύσεις: 588
Εγγραφή: Τρί Οκτ 25, 2005 10:06 am

Δημοσίευση από Παναγιώτης »

Δημήτρη, εννοείται ότι δεν το ανάφερα για να σε διορθώσω. Αντιθέτως, το "παρανόηση" πήγαινε στο ότι έχω την εντύπωση πως εγώ είχα παρανοήσει το θέμα.

Ο λόγος που έκανα την διευκρίνηση είναι γιατί δεν το θεωρώ άνευ σημασίας. Νομίζω ότι δεν είναι σωστό να μπρεδέυουμε την ελαστικότητα του σχοινιού υπό "φυσιολογική" τάση (δηλ. πόσο θα λαστιχάρει όταν κρεμαστούμε) με την δυναμική επιμήκυνση του σχοινιού, δηλ. πόσο μπορεί να επιμηκυνθεί σε περίπτωση πτώσης. Μιας και δεν έχουν όλοι όσοι μπαίνουν στο φόρουμ τις ίδιες γνώσεις, μπορεί κάποιος να θεωρήσει ότι ένα σχοινί 100 μέτρων θα γίνει 140 μόλις κρεμαστεί πάνω του. Μάλον με το εν λόγω post μου μπέρδεψα τα πράγματα, οπότε ίσως θα ήταν καλύτερο να μεταφερθεί και αυτό εδώ στην ίδια ενότητα ώστε να υπάρχει συνάφεια και να μην ξεφεύγουμε και από το θέμα.

Και πάλι βέβαια θα εκπλαγώ αν μάθω ότι ένα σπηλαιολογικό σχοινί έχει δυναμική επιμήκυνση 40%. :shock: :o
Παναγιώτης Παπαϊωάννου / Σ.ΕΛ.Α.Σ.
Απάντηση